Nu til dags er der mange virksomheder, som mener, at de har en god forståelse og en stor indsigt i markedsføring. Ofte har virksomhedens marketingafdeling været den samme gennem de seneste ti år, og der er derfor ikke sket en synderlig ændring i den måde, som virksomheden markedsfører sig selv på. Men når man kigger på ændringerne i samfundet samt i forbrugernes købsadfærd, så ser man hurtigt, at der er sket tydelige og store ændringer. Forbrugere er i dag i langt højere grad tidsbesparende, end de var før i tiden, hvilket medfører, at mange forbrugere i dag både shopper og søger information online. Derfor er det altafgørende for virksomheder at være til stede der hvor forbrugerne er – nemlig online! AW Media er et online markedsføringsbureau, som forstår betydning af SEO for virksomheder. Læs mere her for at høre mere om betydningen af online tilstedeværelse.
Hvorfor skal man være tilstede online?
Når en forbruger søger efter et specifikt produkt eller en særlig information online, så er det vigtigt, at de kan finde præcis det, de søger efter. Alle virksomheder vil gerne have, at forbrugeren finder frem til netop deres side, og det kan derfor være altafgørende for virksomheden at være placeret øverst i søgemaskinen.
Når en forbruger indtaster et søgeord på Google, så kommer der adskillige artikler, hjemmesider, blogs, databaser og meget mere frem, som står til fri rådighed og afbenyttelse af forbrugeren. Den side som forbrugeren vælger har chance for at være netop den side, som forbrugeren i sidste ende vælger at konvertere fra.
Hvis man ikke rangerer på første side på Google, så betyder det ikke nødvendigvis, at man er dårligt stillet. Men overordnet set er vigtigheden af at rangere i toppen høj, og både tal og statistikker viser, at det har stor betydning for virksomhedens salg, alt efter hvor højt den rangerer på Google.
Men hvordan kommer man øverst?
Der findes adskillige regler og retningslinjer fra Google, som har betydning for, hvor højt man rangerer i søgemaskinen. Alt fra indhold, billeder, layout og længden af tekst på din side har betydning, og jo flere krav fra Google du opfylder, jo højere chance har du for at rangere i toppen af søgelisterne.
Hvis man ikke har særligt stort kendskab til søgemaskineoptimering, så kan det være en god ide at få hjælp af et markedsføringsbureau, som kender til Googles retningslinjer. AW Media er et online markedsføringsbureau, som er eksperter inden for både Google AdWords og søgemaskineoptimering.